Thursday, August 9, 2012

Penyerahan Mesin Scroll Saw Untuk Peserta Inkubator

Assalamualaikum WBT

Pada 14 Jun 2012 yang lepas Sub Cawangan Pahang telah menerima 8 unit mesin Scroll Saw untuk di tempatkan di bengkel Gunasama dan di setiap premis peserta inkubator. Sesi penyerahan kepada usahawan inkubator ini telah disempurnakan sendiri oleh YH Dato' Hj Mohd Zubair Mohd Zain, Pengarah PKKM cawangan Pahang.

Majlis ringkas ini turut disaksikan oleh En Norizwan Mat Nor, Timbalan Pengarah PKKM Pahang, En Norhairul Nizam, Ketua Unit Pengeluaran, dan En Mohd Faizul, Ketua unit bahagian usahawan PKKM Pahang.

4 Peserta inkubator yang menerima mesin scroll saw untuk ditempatkan di bengkel mereka adalah dari Syarikat Baharim Lepa Kraf, Syarikat Z&Z Kayu Kraf, Syarikat Barokah Mumtaz Kraf dan Syarikat Seni Chempaka Kraf.

Pengurusan PKKM Pahang khasnya dan pengurusan Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia amnya berharap produktiviti usahawan kraf kayu Pahang terutama peserta inkubator yang terlibat akan sentiasa meningkat dari semasa ke semasa dengan prasarana yang Kraftangan Malaysia sediakan ini.

En Rashidi ( Seni Chempaka ) & En Faizan ( Barokah Mumtaz ) menerima mesin untuk bengkel masing-masing daripada YH Dato' Hj Mohd Zubair

En Rafi ( Baharim Lepa ) & Pn Zanita ( Z & Z) menerima mesin untuk bengkel masing-masing daripada YH Dato' Hj Mohd Zubair








1 comment:

Anonymous said...

Teruskan usaha anda untuk membangunkan industri kraf negara