Tuesday, August 14, 2012

Jom Kenali Inkubator : Seni Cempaka Kraf


Assalamualaikum WBT

Seni Cempaka Kraf adalah satu lagi syarikat yang menyertai Skim Inkubator Kraf di PKKM Pahang ( Temerloh ). Tidak seperti dua syarikat yang penulis ceritakan sebelum ini, pemilik syarikat Seni Cempaka Kraf merupakan seorang graduan Institut Kraf Negara ( IKN ) dalam bidang Diploma Seni Kraf Kayu.

Untuk pengetahuan semua Institut Kraf Negara merupakan satu Institusi Pengajian yang khusus untuk melahirkan pelajar yang berkemahiran dengan berkelulusan sijil atau diploma dalam bidang kraf seperti hasil rimba, kayu, tekstil, logam dan seramik.

Beliau yang saya maksudkan ialah En Mohd Rashidi Abu Halepah yang merupakan pemilik syarikat Seni Cempaka Kraf. Setelah tamat pengajian beliau di IKN, beliau telah bekerja dengan usahawan kayu di Temerloh selama beberapa tahun. Berbekalkan pengalaman beberapa tahun itulah beliau memberanikan diri untuk menubuhkan syarikat Seni Cempaka Kraf dan bergerak sendiri.

Alhamdulillah usaha beliau tidak sia-sia kerana produk-produk yang dihasilkan syarikat beliau seperti panel ukiran hiasan rumah, perabot solid, dulang hantaran, frame berukir, barangan cenderamata dan congkak berukir mendapat sambutan yang menggalakan dari pelanggan terutama semasa beliau menyertai promosi yang dianjurkan oleh Kraftangan Malaysia.

Pemuda yang berasal dari Chini ini baru sahaja berumur 25 tahun dan penulis merasakan beliau mempunyai masa depan yang cerah dan sungguh luas dalam bidang ini jika beliau terus berusaha dan komited dengan apa yang beliau usahakan ini.

Bagi yang berminat untuk membeli dan menempah produk yang beliau hasilkan sila hubungi beliau di talian :

013-9123204

Bengkel Inkubator,
Perbadanan Kemajuan Kraftangan Pahang ( Temerloh )
Lot 11 Kawasan Perindustrian Songsang
28000 Temerloh
Pahang

En Rashidi Abu Halepah


Sedang menyiapkan projek panel ukiran untuk pejabat KPKK Putrajaya




No comments: