Monday, August 13, 2012

Jom Kenali Inkubator : Barokah Mumtaz Kraf

Assalamualaikum WBT

Seperti juga Baharim Lepa Kraf , Syarikat Barokah Mumtaz Kraf ini juga telah ditubuhkan dan menyertai skim inkubator di Kraftangan Malaysia Pahang ( Temerloh ) bermula pada tahun 2008. Syarikat ini ditubuhkan oleh anak muda yang begitu bersemangat bagi memajukan industri kraf kayu supaya ianya tidak hilang di telan zaman.

Insan yang saya maksudkan adalah En Mohd Faizan Bin Abu Bakar. Beliau telah dilahirkan pada 5 Mei 1988 dan berasal dari Kuantan, Pahang dan masih belum berkahwin.

Mendapatkan latihan dalam bidang ukiran kayu melalui Latihan Jangka Pendek yang dianjurkan oleh Kraftangan Malaysia pada tahun 2007. Berdasarkan ilmu dan pengalaman yang ada beliau mengambil keputusan untuk menyertai skim inkubator bagi mengembangkan sayap beliau dalam bidang ini.

Syarikat Barokah Mumtaz mengeluarkan dan mengambil tempahan untuk produk seperti panel ukiran, frame hiasan berukir, perabot solid, dulang hantaran, pagar musang, congkak tradisional, produk kayu larik dan frame cermin berukir.

Beliau sekarang sedang menyiapkan beberapa produk cenderamata, frame cermin, frame jam dan juga congkak yang telah ditempah oleh pelanggan.

Bagi sesiapa yang berminat dengan produk yang dihasilkan oleh beliau boleh la hubungi :

017-9736183
0105796645

Bengkel Inkubator,
Perbadanan Kemajuan Kraftangan Pahang ( Temerloh )
Lot 11 Kawasan Perindustrian Songsang
28000 Temerloh
Pahang

En Faizan bersama beberapa produk larik beliau

Sedang menyiapkan projek / tempahan pelanggan







No comments: