Tuesday, September 11, 2012

Sambutan Kemerdekaan Peringkat Negeri Pahang `55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati’


Pada 31 Ogos 2012 yang lalu adalah merupakan hari yang bermakna buat kita semua rakyat Malaysia kerana menyambut hari Kemerdekaan yang ke -55 dengan tema pada tahun ini `55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati’. Bagi pihak PKKM Caw. Pahang melalui Jawatankuasa Pelancongan,Kebudayaan dan Warisan Negeri Pahang juga tidak ketinggalan menyertai perarakan perbarisan peringkat Negeri Pahang. Seramai 60 orang terlibat dalam perbarisan kali ini yang disertai dari pelbagai agensi kerajaan dan NGO dan Kraftangan telah menghantar seramai 10 orang yang terdiri daripada anggota kerja di Kuantan dan Pekan.

Pn Zila salah seorang wakil Kraftangan Malaysia yang terlibat

Untuk makluman ,anggota kerja yang terlibat dalam perbarisan ini telah mula berlatih dari 27,28,29, dan 30 Ogos 2012. Latihan bermula seawal pukul 8.30 pagi dan tamat pada 11 pagi disertai oleh tenaga pengajar dari anggota tentera Kem Batu 10,Kuantan.

Segak & Bergaya

Akhir kata,pihak pengurusan PKKM Caw. Pahang ingin mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih dan penghargaan kepada semua anggota kerja yang terlibat di atas komitmen yang telah diberikan sepanjang hari latihan dan perbarisan pada kali ini.



No comments: