Tuesday, April 19, 2011

Ceramah 'Mukmin Profesional"

Pihak Pengurusan PKKM caw Pahang telah menjayakan Ceramah bertajukMukmin Profesional pada 8 April 2011. Ceramah ini telah disampaikan oleh Puan Rosmaniati Bt Che Aman dari Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM) .

Antara petikan yang diambil dalam ceramah tersebut ;

Saidina Ali ada berkata :
" Beramallah ketika ditempat yang tidak ada ganjaran tetapi hanya ada amalan (dunia), sebelum kita berpindah ke tempat yang hanya ada ganjaran tetapi sudah tidak ada amal (akhirat)."

Hadith Riwayat Muslim:
"Apabila mati seseorang anak Adam maka terputuslah amalannya kecuali melauli 3 perkara iaitu sedekah jariah, ilmu yang dimanfaatkan dan anak yang soleh yang mendoakan untuknya".


Diharap semua anggota kerja yang hadir dapat manfaat dari ceramah tersebut dan juga dapat menerapkannya dalam kerja seharian.

1 comment:

iemanputra said...

Hadith :
Nabi s.a.w bersabda: "Apabila seseorang mukmin diuji oleh Allah dengan sesuatu bencana pada tubuhnya Allah Taala berfirman kepada Malaikat penulis amalnya: "Tulislah juga untuknya amal-amal salih yang biasa ia lakukan;" kemudian jika Tuhan hilangkan bencana yang menimpanya itu, Tuhan jadikan ia hidup berkeadaan baharu - bersih suci dari dosanya; dan jika Tuhan mengambil nyawanya, diberikannya keampunan serta dikurniakan rahmat kepadanya."

Anas r.a